Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Automatiseer Outlook

Meer Outlooktips

by

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Automatiseer Outlook

Meer Outlooktips

by Jeroen

by Jeroen

Voor veel mensen is werken met Outlook  en het verwerken van hun e-mail een kriem. Ze besteden er vaak uren per dag aan. Terwijl je met een paar handige tips slimmer en sneller kunt werken met Outlook. In dit artikel geef ik je een paar Outlook tips. Met die Outlooktips kun je Outlook inzetten als een timemanagement instrument.

Bijvoorbeeld door zelf knoppen toe te voegen aan de werkbalk ‘Snelle toegang’. Dit is handig als je bijvoorbeeld vaak moet printen of herinneringen wilt toevoegen aan je e-mails. De werkbalk Snelle toegang staat helemaal links bovenaan in je Outlook scherm (vanaf versie 2010) en is heel makkelijk zelf aan te passen. Klik er met je rechter muisknop op. Dan verschijnt er een venster waar je alle knoppen die Outlook heeft, kunt benaderen en op de werkbalk kunt plaatsen. .

Één van mijn stelregels is altijd; als je dezelfde handeling vaker uitvoert, probeer die handeling dan te automatiseren (bijvoorbeeld met een aparte knop op de werkbalk of door er een Regel op toe te passen), want daar heb je die computer toch voor gekregen!

Als je serieus werk wilt maken van timemanagement en tot minimaal één dag in de maand wil besparen kom ik graag eens bij jou in de organisatie een workshop geven. De Outlookworkshops van Proficiency zijn net helemaal vernieuwd en voor alle Outlookversies te volgen. Noteer je gegevens en ik vertel je de mogelijkheden

Met vriendelijke groet,

Jeroen Engelaer
Proficiency

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top