De manager die (bijna) omkwam in zijn e-mail
Er was eens een manager, we noemen hem Jeroen, hij werkte in een grote organisatie.
Hij was de hele dag druk met allerlei vergaderingen en gesprekken en communiceerde veel via telefoon en e-mail. Zijn agenda werd gevuld door zijn secretaresse en door iedereen die een afspraak met hem wilde. Hij holde van het ene overleg naar het andere. Kortom hij was best lekker bezig, vond hij zelf.
Zijn mailbox vulde zich dagelijks met problemen, vragen, informatieverzoeken en documenten. E-mail beantwoorden deed hij door gebrek aan tijd vooral ‘s avonds thuis en in het weekend. Regelmatig had Jeroen het gevoel dat hij geen overzicht meer had op het werk dat voortkwam uit e-mail. Hij liep achter met de verwerking, reageerde te laat en kreeg geïrriteerde reacties van collega’s. Hij werd als het ware geleefd door zijn e-mail. Niet zo gek, hij ontving zo’n 50 tot 70 e-mails elke dag. Hij had het idee dat hij te veel tijd kwijt was met de verwerking van al die e-mail.
Misschien kon dat wel efficiënter, effectiever. Op een dag ging Jeroen op zoek naar een oplossing…
En vond tips en trucs die ervoor zorgden dat hij weer overzicht op zijn mailbox kreeg. Hij bespaarde tijd en was niet meer na kantoortijd met zijn e-mail bezig. Jeroen werd zo enthousiast over wat hij gevonden had dat hij er anderen over wilde vertellen. Want hij hoorde veel collega’s klagen over e-mail. Hoorde van bedrijven waarvan de medewerkers meer tijd kwijt waren met e-mailen dan met het werk waarvoor ze aangesteld waren. E-mail als een verborgen kostenpost!
Maar dat er ook een oplossing was, dat wist bijna niemand. Maar Jeroen nu wel. Hij werd zo enthousiast dat hij een paar jaar later zijn bedrijf startte en nu al 10 jaar organisaties helpt die tijd en geld willen besparen op de verwerking van e-mail.
Die Jeroen, dat was ik, dit is mijn verhaal.
Wil je ook tijd en geld besparen met Outlook en Timemanagement? Noteer je gegevens, dan maken we een afspraak, en ik vertel je er alles over.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Engelaer
Proficiency
Belangstelling voor hulp mailbox