Zelf een boek schrijven stond al een tijdje op mijn bucketlist. En het is er nu eindelijk van gekomen, mijn boek is af! Nou ja, nog niet helemaal want ik ben op zoek naar mensen die mij willen helpen het echt zo goed te maken dat zoveel mogelijk mensen er baat bij kunnen hebben. Lijkt dit wat voor jou? Lees dan verder.
Het boek (werktitel: Dus jij denkt dat je het druk hebt? Grip op ál je digitale communicatie met Outlook) gaat over het managen van verschillende vormen van elektronische communicatie in het algemeen en e-mail in het bijzonder. Dus hoe kan je meer grip krijgen én minder tijd besteden aan alle berichten die je via verschillende kanalen bereiken. En dan vooral die berichten waar werk uit voort komt. Waar je nog ‘iets’ mee moet of wilt doen. Dé uitdaging van deze tijd waar veel mensen mee worstelen en hun dag mee kunnen vullen als ze niet oppassen.
Outlook gebruik ik als instrument om e-mails en andere berichten, mijn taken, agenda, en contacten, te managen. Het boek staat dus vol met uitleg, methodes en tips hoe dat sneller en makkelijker kan. Alle modules van Outlook komen aan bod. Daarnaast ook hoe je met je smartphone slimmer kan werken en handige Apps voor timemanagement met je smartphone. En OneNote als handig elektronisch notitieblok. Een sneak preview op de voorlopige inhoudsopgave is hier te lezen.
Mijn doel is mensen helpen grip te krijgen op de veelheid aan taken én tijd te besparen op het managen van al die taken. Dat doe ik al zo’n jaar of tien met workshops en trainingen. Nu dus ook met een boek.
Ik zoek vijf mensen die mij willen helpen het helemaal áf te maken. Dat wil zeggen, het boek van voor naar achteren willen lezen en alle tips die ik geef voor zichzelf uitproberen. En mij daar dan feedback op willen geven. Dat is een serieuze klus want het boek bevat bijna 23.000 woorden en 65 A4tjes, inclusief een heleboel schermafbeeldingen. Je bent dus wel een tijdje bezig maar het levert je ook wat op!
Wat krijg je van mij. Ik ben erg blij met je hulp en stel daar ook wat tegenover:
- Uiteraard krijg je natuurlijk de allereerste versie van een boek waar je héél veel tijd mee kan besparen en grip op al je berichtenverkeer kunt krijgen waar werk uit komt;
- De mogelijkheid invloed uit te oefenen op de inhoud. Met uiteraard een vermelding van je naam (alleen als je dat wilt) in het boek;
- Als het gedrukt is een persoonlijk gesigneerd exemplaar;
- Drie extra exemplaren om uit te delen aan je relaties (t.w.v. € 24,95 per stuk). Óf een cadeaubon naar keuze van € 50,-.
Lijkt je dat wat? Stuur mij dan even een mail op jeroen@proficiency.nl of bel met 072-2209518 en we bespreken de details. Alvast bedankt!
PS: ik heb érg veel reacties gekregen op mijn oproep en voorlopig voldoende meelezers. Bedankt voor je belangstelling.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Engelaer
Proficiency
Beste Jeroen,
Het lijkt me leuk om je te helpen. Alleen heb ik een vraag. Wat voor planning heb je voor deze activiteit?
Hartelijke groet Ton Schulte
Beste Jeroen,
ik kom zojuist je mail weer tegen bij het leegruimen van de inbox.
bijna 4 weken later dan je oproep reageer ik dan toch. Je begrijpt het wel, druk druk druk.
ik wil mij aanmelden voor het assisteren bij de afronding van je boek.
je oproepmail triggerde mij in eerste instantie al, maar nu bij opruimen weer…..
mocht je meedenktank/hulplieden bij het afmaken van je boek, al voldoende bevolkt zijn, dan is mijn reactie te laat.
ik hoor wel of je een 51 jarige manager van een bouwbedrijf nog kunt gebruiken, of niet.
groet en prettig weekend! Michiel de Nijs