Deelnemers over Proficiency

Deelnemers en klantervaringen

Deelnemers over Proficiency

Deelnemers en klantervaringen

by Jeroen
KLANTERVARINGEN
Natuurlijk kunnen wij zelf succesverhalen vertellen over de resultaten van de workshops en trainingen van Proficiency. Maar het maakt waarschijnlijk een meer betrouwbare indruk als je ervaringen van klanten en deelnemers leest. Daarom vragen we onze oud-deelnemers: wil je via een van de buttons een review plaatsen over Proficiency? Deze kan voor andere ondernemers of leidinggevenden doorslaggevend zijn bij het maken van een keuze.
VIDEO TESTIMONIALS
Bekijk hieronder video recensies van klanten van Proficiency.

ACTUELE REVIEWS
Hieronder lees je wat onze meest recente klanten over onze trainingen te zeggen hebben. Ervaringen van deelnemers aan trainingen vind je verder naar onderen op deze pagina.

Arnold van der Zee – hr-manager Heidelberg Benelux

Vanuit het middle management van onze organisatie kwamen signalen dat het omgaan met e-mail  stukken efficiënter zou kunnen. Er werd te veel onnodig ge-cc’d en er deden zich regelmatig kettingsituaties voor met eindeloos heen-en-weren van mails. Kortom: tijd voor structuur op dit punt. Na wat googelen kwamen we uit bij Jeroen Engelaer van Proficiency. Een goed gesprek overtuigde ons ervan dat zijn werkwijze precies was wat wij nodig hadden.

De eerste stap in het proces was het ontwikkelen van een e-mailprotocol, samen met Jeroen. Om een breedgedragen resultaat te garanderen, werd voor dit doel een interdisciplinaire werkgroep opgezet. In het uiteindelijke protocol legden we duidelijke afspraken vast over e-mailgebruik en over de manier van feedback als mensen uit de bocht zouden vliegen. Na het MT en het middle management werden de nieuwe richtlijnen uitgerold in diverse secties van het bedrijf.

Aanvullend gaf Jeroen een aantal workshops over de technische mogelijkheden van Outlook. Vooral voor de managers die dagelijks werden overspoeld door mails, was dit een effectieve training in timemanagement en bewustwording van e-mailgedrag.

Alles bij elkaar heeft deze aanpak voor overduidelijke verbeteringen gezorgd in het bedrijf. Het e-mailprotocol wordt goed nageleefd en op momenten dat dit niet gebeurt, grijpen we meteen terug op de gemaakte afspraken. Zelf heb ik ook veel plezier van de Outlook-tools die Jeroen ons heeft geleerd. Zo verspil ik bijvoorbeeld geen tijd meer aan het verslepen van mails in allerlei mapjes, maar houd ik één archiefbak aan en gebruik ik de zoekfunctie. Dat systeem werkt verrassend goed.

De inzet van Proficiency raad ik dus zeker aan bij organisaties die nu in het schuitje zitten waarin wij vorig jaar nog bivakkeerden. Want efficiënt e-mailen levert echt resultaat op.

 

Diana Meeder – Officemanager iL Office

iL Office is een snelgroeiende onderneming in (her)huisvesting van bedrijven, met een ontwerpstudio en een afdeling projectmanagement. Ons team is altijd bezig met het ontwikkelen van en verbeteren van onze interne processen. Daarnaast hebben wij mooie en ook grote projecten die een strakke planning en uitmuntende uitvoering eisen. Zelf pak ik als officemanager uiteenlopende taken op, van marketing tot financiële zaken. Hierdoor ben ik vaak het eerste aanspreekpunt binnen de organisatie. Ik moet mijn tijd dus optimaal plannen.

Het leek ons een goed plan om met het complete team bij Jeroen Engelaer een training timemanagement te volgen. Vooraf peilde Jeroen bij iedereen de individuele behoeftes. Deze integreerde hij later zo veel mogelijk in de trainingen voor de hele groep. Door covid-19 vonden de sessies online plaats. Ik merkte zelf dat ik hierbij sneller afgeleid raakte, maar Jeroen bereidde het strak voor en hield de trainingen compact, met 6 sessies van 1½ uur.

In de training werkten we aan inplannen met Outlook, indelen van je dag, benutten van je productiefste momenten en voorkomen van verstoringen. Jeroens boek Wil jij meer TIJD? hielp in de voorbereiding en is voor mij nog steeds een bijzonder handig naslagwerk. Het gaat er vooral om dat je nieuwe gewoonten bewust gaat toepassen. Bij de verwerking van e-mails is me dat heel goed gelukt. Zo check ik bijvoorbeeld nog maar maximaal drie keer per dag mijn inbox op binnengekomen mails.

Samen met Jeroen heb ik ook aan persoonlijke doelen gewerkt. We brachten mijn taken en verantwoordelijkheden in kaart; die krijgen nu altijd een vaste plek in mijn weekschema. Om taken te doen waarbij ik niet gestoord wil worden, plan ik thuiswerkdagen in. Op die manier heb ik goede stappen gezet. Jeroen blijft daarbij een fijne stok achter de deur om me aan mijn planning te houden.

Eigenlijk is het voor elke organisatie een goed idee om regelmatig in timemanagement te investeren. Door het aanbrengen van structuur gaat de kwaliteit van het werk omhoog. Iedere werkgever kan daar dus baat bij hebben. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik nu minder last heb van stress en afleiding. Mijn werkgeluk is dankzij Jeroens training toegenomen en daar hebben ikzelf én mijn hele omgeving plezier van!

Krijg weer grip en overzicht op werk en e-mail!
Gebruik Outlook efficiënt

Gratis tips om minimaal 1 uur per dag te besparen.
Je krijgt ook mijn e-book met tips om Microsoft Outlook slimmer
in te zetten als timemanagementinstrument

Top