Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen?

Veelgestelde vragen

Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen?

Veelgestelde vragen

door Afix
WE GEVEN ANTWOORD OP DE MEEST GESTELDE VRAGEN
Gewoon even sparren of een kopje koffie komen drinken?
We staan voor alles open dus bel of mail ons gerust. Wie weet tot ziens!

Vraag: Ik ontvang elke dag meer dan 100 e-mails, is dat nog wel een te hanteren aantal om te managen?

Antwoord: Ja, dat is het zeker. Wij hebben klanten die meerdere honderden e-mails per dag weten te managen. Een goed timemanagement systeem is dan wel essentieel, zeker als je ook nog andere werkzaamheden hebt dan e-mail verwerken. E-mailmanagement van Proficiency is zo’n systeem. Dit leer je in onze workshops Efficiënter werken met Outlook.

Vraag: Proficiency gebruikt e-mailmanagement in haar uitingen. Wat kan ik daar onder verstaan?

Antwoord: Proficiency beschouwt e-mailmanagement als het managen van persoonlijke e-mail op een zodanige manier dat het je tijd en of kosten bespaart, je grip krijgt en houdt op je e-mail en je Postvak IN: timemanagement met Outlook. Wij adviseren daarbij Outlook te gebruiken omdat dit programma e-mailtaken, agendataken, contacttaken en algemene taken als geen ander programma weet te integreren. Je leert dit te gebruiken in onze workshops <a href=”https://www.proficiency.nl/wat-doen-we/time-management-met-email/”>Efficiënter werken met Outlook.</a>

Vraag: Wat is e-mailterreur?

E-mailterreur is het fenomeen waar de interne e-mail in een organisatie zoveel tijd van de medewerkers vraagt dat ze onvoldoende aan hun eigenlijke werk toekomen. Dit kan de bedrijfsprocessen enorm verstoppen en is in ieder geval kostbaar en inefficiënt. E-mailterreur ontstaat wanneer er vanuit verantwoordelijkheidsgevoel of wat negatiever gesteld, om verantwoordelijkheid af te schuiven, heel veel e-mail in CC wordt gestuurd. Ook de ‘allen beantwoordenknop’ wordt veel gebruikt. Of men verwacht van elkaar heel snel antwoorden. Dit probleem los je op met een e-mailetiquette. Het ontwikkelen daarvan is vaak de start van een traject met workshops Efficiënter werken met Outlook van Proficiency.

Vraag: Wat is het voordeel van elke dag je Postvak IN leeg, ik heb geen probleem met een paar duizend e-mails in mijn Postvak IN.

Het gevoel bij een vol Postvak IN is onze ervaring, is heel verschillend. De ene persoon heeft er last van, zoals hij ook last van een vol bureau zal hebben. De ander kan er prima mee leven. Deze laatste beseft zich echter meestal niet dan een vol Postvak IN met zoveel e-mail ervoor zorgt dat in ieder geval het zichtbare deel ervan, steeds voor afleiding zorgt. Je ziet al die e-mail elke keer als je jouw Postvak IN opent. En dat zal niet veel tijd zijn, maar al is het maar 10 seconden en je doet dat 30 keer op een dag, spreken wij over tijd verspilling. Tijd die je misschien liever of beter op een andere manier wilt besteden. En dat kan als je Timemanagement met Outlook toepast wat je leert met de Efficiënter werken met Outlook workshops van Proficiency.

Vraag: Proficiency heeft het over Timemanagement met Outlook. Wat wordt daar mee bedoeld?

Antwoord: Met Timemanagement met Outlook bedoelen wij het managen van al je werk met Outlook. Met alle modules van Outlook samen kun je al je werk zodanig managen dat je er veel tijd mee kunt besparen. Dus je kunt je volle mailbox managen, je contacten en al je contactmomenten, je agenda en natuurlijk je taken. Het grote voordeel van Outlook is dat je taken en/of herinneringen (wat ook taken zijn) aan al je Outlookitems kunt ‘hangen’. Timemanagement in Outlook noemen wij van Proficiency dat!

Vraag: Proficiency garandeert 30% tijd besparing op de verwerking van e-mail na het volgen van haar Outlookworkshops. Hoe kunnen jullie dat garanderen?

Antwoord: Dat heeft de ervaring ons geleerd. Het blijkt dat als mensen ongeveer 2 uur per dag bezig zijn met de verwerking van e-mail, ze daar een half uur op kunnen besparen.Wij leren ze Outlook in te zetten als een timemanagementinstrument. En dat gaan ze ook doen als ze de methode toepassen, die wij mensen leren in onze Outlookworkshops. Dat betekent ook dat het nog veel meer dan een half uur per dag kan zijn als men meer tijd spendeert aan e-mailverwerking. Ook de smartphone is een geduchte tijdvreter die in onze Efficiënter werken met Outlook workshops wordt aangepakt. Als klant heb je bij ons de garantie dat wanneer je niet tevreden bent over de Outlookworkshop wij de factuur verscheuren. De enige voorwaarde die wij stellen is dat je alle methoden en tips die wij je geleerd hebben, hebt uitgeprobeerd en toegepast. In de 8 jaar dat Proficiency haar Efficiënter werken met Outlook workshops aanbiedt is er geen enkele klant geweest die gebruik heeft gemaakt van deze garantie. Check ook onze pagina met deelnemerservaringen.

Top