Een dag in het onderwijs heeft zelden genoeg uren. Daarbij is de kans groot dat een continue stroom in- en uitgaande e-mails ook nog zorgt voor ongewenste onderbrekingen van je bezigheden. Wist je dat Outlook een effectief hulpmiddel is om je timemanagement met sprongen te verbeteren?
Mailverkeer zorgt voor werkdruk
Ben jij ook de hele dag bezig om je mailbox in bedwang te houden, misschien zelfs tijdens schoolvakanties? En zet dat een rem op activiteiten waar je wél energie van krijgt? Dat is buitengewoon jammer, want je hebt vast om heel andere redenen gekozen voor het onderwijs. Je wilt kennis overdragen aan nieuwe generaties, focussen op de inhoud van je vak en op de kwaliteit van de organisatie. Maar als de verhoudingen zoek zijn en je dagelijks uren bezig bent met het grasduinen in je mailbox, wordt het tijd om het over een andere boeg te gooien. Het kan stukken simpeler. Je moet alleen weten hoe je het aanpakt.
Overzicht via Outlook
Proficiency organiseert workshops timemanagement met Outlook voor zowel individuele leidinggevenden als complete teams op elk niveau van onderwijsorganisaties. Doel van deze trainingen is allereerst in vijf stappen grip krijgen op de mailbox. Daarnaast maak je kennis met alle handige extra mogelijkheden van Outlook. Want het is echt meer dan alleen een mailsysteem. Zo leer je onder meer prioriteiten aan te brengen, mailverkeer stapsgewijs af te handelen, contactpersonen te ordenen, taken te noteren en prioriteren en je agenda efficiënt bij te houden. Klinkt dat niet als goed?
Winst voor jouw onderwijsinstelling
- Efficiënte e-mailetiquette
- Georganiseerde mailbox(en)
- Betere agenda-afstemming
- Extra tijd voor onderwijstaken
- Kostenbesparing
- Minder stress
Geïnteresseerd in meer informatie?
Proficiency legt graag uit wat Outlook kan betekenen voor jouw eigen timemanagement en dat van de mensen binnen je school of opleidingsinstituut. Bel of mail vandaag nog voor meer informatie. Natuurlijk kunnen alle Outlook-workshops worden afgestemd op de specifieke behoeften van de organisatie. Neem contact op.