Werken in de zorg betekent woekeren met de tijd. Het laatste wat jij daarbij kunt gebruiken, is een overvolle mailbox die als een donderwolk boven je hoofd hangt. Maar wist je dat Outlook doeltreffende mogelijkheden heeft om je timemanagement aanzienlijk te optimaliseren?
Minder stress door meer overzicht en slim gebruik van tools
Nergens wordt zoveel werkdruk ervaren als in de sector zorg en welzijn. Dat is bekend. En misschien geldt dat ook voor jou. Het vraagt kunst- en vliegwerk om patiënten of bewoners goede zorg te geven zonder medewerkers te overbelasten en budgetten te overschrijden. En of dat nog niet genoeg is, vragen dagelijks de nodige mails je aandacht. Die je meteen wilt beantwoorden. Of kun je het misschien toch uitstellen tot morgen? En waar is die mail gebleven waar je vandaag in ieder geval op moet reageren? Gebrek aan overzicht leidt tot onrust en dat doet niemand goed. Maar gelukkig kan het ook anders.
Meer rust dankzij Outlook timemanagement
Proficiency verzorgt diverse cursussen timemanagement met Outlook, specifiek afgestemd op zorg en welzijn. Dit levert in de eerste plaats afgeslankte en georganiseerde mailboxen op, maar daarnaast ook een efficiëntere manier van werken. Je leert van een mail een taak te maken, en deze overzichtelijk te beheren. Je merkt dat je sneller gaat werken, en daardoor meer tijd en energie overhoudt voor zaken die écht belangrijk zijn in de zorg.
Winst voor jouw zorginstelling
- Minder werkdruk
- Kostenbesparing
- Meer tijd voor zorgtaken
- Beter agenda- en taakmanagement
- Soepelere communicatie
Bel of mail voor meer informatie
Wil je weten wat Outlook kan betekenen voor jouw eigen timemanagement en dat van de medewerkers binnen je zorginstantie? Proficiency komt graag langs om het toe te lichten. Alle Outlook-workshops kunnen worden afgestemd op de specifieke wensen van de organisatie. Dat spreekt vanzelf. Neem contact op.