Grip op je werk en tijd besparen met Microsoft 365 Apps

Timemanagement met Microsoft 365 Apps

Grip op je werk en tijd besparen met Microsoft 365 Apps

Timemanagement met Microsoft 365 Apps

by Jeroen

Ben jij ook zoveel tijd kwijt aan administratieve handelingen die je veel liever aan je core business zou besteden?

Als je een uitnodiging krijgt om te videobellen met MS Teams¬†krijg je bij voorbaat al klotsende oksels. Het kost je meer werk om een vergadering te plannen dan de tijd die de bespreking zelf kost.¬†Je mailbox is nog steeds een bende. En het plannen van je taken en¬†to-do’s? Een onoverzichtelijke chaos. En je bent ook nog eens voortdurend je gespreks- en vergadernotities kwijt. Hopeloos.

Door de lijst aan¬†to¬†do’s in je hoofd en het gedoe met de techniek is het druk in je hoofd. Dat kost je zoveel energie! Je zou willen dat Teams net zo gemakkelijk voor je was als je veters strikken. Een minder vol¬†hoofd zodat je meer ruimte hebt voor creativiteit…

Wat dacht je van meer tijd overhouden voor andere leuke dingen dan werk?  Klinkt goed toch?

Wist je dat je h√©√©l veel tijd kunt winnen met een pakket aan programma’s binnen je Microsoft 365-abonnement? MS365 herbergt een enorme hoeveelheid erg slimme Apps. De traditionele als Outlook, Word, Excel en PowerPoint ken je natuurlijk. Maar je hebt geen idee wat je met die hele lijst andere programma’s kunt. En dat is meer dan je denkt…

Teams ken je vast al wel. Je gebruikt het om te videobellen. Maar gebruik je Teams ook al als samenwerkingstool? Om informatie, documenten en agenda te delen met bijvoorbeeld je klant of jouw samenwerkingspartners? Zodat je het overzicht houdt, tijd bespaart en sneller en kwalitatief betere projecten aflevert.

En plan jij je afspraken al met Bookings en je vergaderingen met Findtime? Is een stuk professioneler en scheelt een heleboel gedoe en tijd. Tijd die je kan besteden aan leukere dingen dan vergaderingen plannen.

En weet je hoe je in Outlook je e-mails geautomatiseerd verwerkt? Of hoe je Planner gebruikt om zowel je groepstaken als individuele taken te plannen? Waardoor je voor zowel de projectleden als voor jou het overzicht bewaard.

Of hoe je met OneNote slim al je notities maakt en ordent? Zodat je altijd snel je afspraken bij de hand hebt en uren zoeken bespaart.

Het zijn stuk voor stuk productiviteitsapps die je tijd en overzicht kunnen opleveren. Tenminste, als je ze slim gaat gebruiken. In de training ‚ÄėTimemanagement met MS365‚Äô lichten we er een aantal van deze apps uit.

In deze training leer je:
· hoe je Teams voor jouw team inzet waardoor je tijd bespaart en overzicht krijgt op alles wat er moet gebeuren;
· hoe je Planner gebruikt voor het plannen van al je individuele- en teamtaken waardoor je altijd overzicht hebt en niks vergeet;
· hoe je binnen Outlook je e-mailcommunicatie geautomatiseerd kan verwerken wat jouw stress vermindert en rust in je hoofd oplevert;
· hoe je bakken met tijd bespaart bij het maken van afspraken door je gesprekspartner online inzicht in jouw agenda te geven met Bookings;
· hoe je met nog maar één e-mail een vergadering plant met meerdere deelnemers op een tijdslot dat iedereen kan met Findtime;
· hoe OneNote te gebruiken voor al je notities en lijstjes. Je hoeft niet meer te zoeken naar wat je hebt besproken en afgesproken.

Deze training is maatwerk en wordt incompany gegeven. De genoemde apps zijn voorbeelden, aanpassingen in het programma zijn mogelijk.

Interesse? Bel mij op 072-2209518 of boek direct een afspraak in mijn agenda en wij vertellen je wat de mogelijkheden zijn.

Top